czesciskody.pl

Twój ulubiony blog!

Fakty i mity o pozycjonowaniu

Pozycjonowanie stron www jest absolutnie niezbędne w każdej firmie, która na poważnie myśli o marketingowej ekspansji w Internecie. Z pozycjonowaniem związanych jest wiele mitów, z których warto zdawać sobie sprawę przed podjęciem współpracy z agencją SEO lub freelancerem. Co jest prawdą, a co mitem w świecie pozycjonowania stron internetowych?

Pozycjonowanie oraz SEO to jedno i to samo – MIT

Panuje przekonanie, że pozycjonowanie i SEO są dokładnie tym samym działaniem. To nieprawda, choć mit ten jest powielany tak często, że naprawdę łatwo o tym zapomnieć. Pozycjonowanie to szersze pojęcie niż SEO. Dotyczy bowiem ogółu działań, jakie są przeprowadzane wewnątrz strony (on-site) i na zewnątrz (off-site), by wypracować dla niej dobre pozycje w wyszukiwarce Google. SEO zaś to po prostu optymalizacja strony, czyli dostosowanie jej struktury, kodu i treści do zaleceń wyszukiwarek. Skrót SEO pochodzi od angielskiego search engine optimization. Działania SEO wchodzą w skład pozycjonowania i są z nim ściśle związane, dlatego pojęcia pozycjonowanie, SEO są ze sobą często zestawiane i przez to mylone.

Za pozycjonowanie stron www można dostać karę od Google – PRAWDA

Pozycjonowanie stron internetowych wymaga bardzo dużej wiedzy i ciągłego dokształcania się w dziedzinie zaleceń wyszukiwarek. Wyróżniamy tzw. pozycjonowanie white hat, czyli zgodne z rekomendacjami Google, a także black hat, które wykorzystuje nieuczciwe praktyki i manipulowanie wynikami w celu uzyskania jak najlepszych wyników. Stosując – świadomie lub nie – metody niezalecane przez Google, łatwo można trafić pod lupę algorytmu i w konsekwencji dostać karę od wyszukiwarki w postaci zafiltrowania witryny lub zbanowania jej. Pozycjonując stronę w dobrej agencji SEO, można skutecznie zwiększać widoczność strony w Google bez prawdopodobieństwa nałożenia na nią kary. Jednak pozycjonując samodzielnie, nie mając doświadczenia ani wiedzy, łatwo popełnić błędy, które mogą stronę wiele kosztować. Podobnie jest, gdy zatrudnia się do pozycjonowania kogoś, kogo usługi są podejrzanie tanie – jest wysokie prawdopodobieństwo, że takie pozycjonowanie będzie się opierać na linkach z niezaufanych źródeł, czego Google bardzo nie lubi.

Pozycjonowanie lokalne może być skuteczniejsze niż ogólne – PRAWDA

Wielu przedsiębiorców błędnie zakłada, że pozycjonowanie stron www na frazy ogólne (krajowe) zawsze będzie skuteczniejsze niż lokalne. To nieprawda. Owszem, pozycjonowanie na frazy ogólne może przełożyć się na zwiększony ruch, ale ten nie zawsze będzie kończył się konwersją. Jeśli użytkownik nie znajdzie na stronie tego, czego szuka, opuści ją natychmiast po wejściu, a to przełoży się na zwiększanie współczynnika odrzuceń strony, co jest wielce niepożądane. Jeśli firma świadczy swoje usługi lokalnie – np. w miejscowości Kielce, powinna skupić się na frazach powiązanych z tą okolicą. Pozycjonowanie w Kielcach może się okazać wówczas strzałem w dziesiątkę i przynieść firmie wartościowy ruch od potencjalnych klientów, który cechować będzie znakomita konwersja.

Pozycjonowania można się nauczyć w tydzień – MIT

W sieci jest dostępnych mnóstwo darmowych materiałów edukacyjnych, z których można sporo dowiedzieć się o pozycjonowaniu – to prawda. Nieprawdą jest jednak to, że sztukę pozycjonowania można opanować w kilka dni. Owszem, w tym czasie można poznać podstawy SEO i link buildingu, ale będzie to tylko ułamek wiedzy, jaka składa się na pozycjonowanie stron. Informacje znalezione w sieci pozwolą lepiej zrozumieć sposób działania algorytmów wyszukiwarki, a także czynniki, które wpływają na pozycję strony w Google. Aby jednak skutecznie pozycjonować strony, potrzebne są lata praktyki, najlepiej pod okiem profesjonalistów, którzy wpoją adeptowi SEO dobre nawyki i przekażą swoje know-how. Nie warto więc po kilkudniowym kursie czy samodzielnym przeglądaniu tutoriali na YouTube zabierać się za pozycjonowanie strony firmowej, bo może to przynieść więcej szkody niż pożytku. Pozycjonowania można uczyć się w praktyce, ale na stronach niekomercyjnych, które nie zarabiają dla ich właściciela, a więc potencjalna kara od Google nie przełoży się na straty.

Powiązane artykuły