czesciskody.pl

Twój ulubiony blog!

Programy lojalnościowe to klucz do sukcesu stacji paliw w Polsce

Biznes, który polega na handlowaniu paliwem w ujęciu detalicznym wygląda w taki sposób, że mamy na polskim rynku kilku gigantycznych graczy i kilkaset maleńkich i pojedynczych stacji paliw. W tej grze karty rozdają oczywiście stacje sieciowe, należące do gigantów paliwowych i ogromnych rafinerii. Jeśli chodzi o handel hurtowy paliwami to tutaj jest być może odrobinę inaczej, ponieważ kolosalne znaczenie ma cena, po jakiej hurtowy odbiorca decyduje się na zakup paliwa. Jeśli zaś chodzi o stacje paliw dla klientów tankujących swoje samochody ogromne znaczenie przy wyborze stacji ma to, jakie oferuje dana stacja dodatkowe atrakcje czy przywileje. Stacje należące do gigantycznych rafinerii i paliwowych spółek wiedzą doskonale, jak przyciągnąć do siebie klienta, który bądź co bądź tankować swój samochód i tak musi. Takie wielkie i uznane firmy jak Orlen nie bazują jedynie na tym, żeby o klienta konkurować ceną paliw. Cena w detalu ma znaczenie drugorzędne. Dla klientów tankujących samochody najważniejsze jest to, żeby paliwo było dobrej jakości. Sprawdzona marka i zaufanie to bardzo ważna kwestia, szczególnie w kontekście tego, że coraz więcej samochodów jeździ po naszych ulicach nowiutkich. Kierowcy nowych samochodów wolą pojechać na stację należącą do gigantycznej firmy Orlen aniżeli zatankować swój samochód na jakiejś mało znanej stacji należącej do prywatnego właściciela. Bo każdy taki kierowca wie, że ów właściciel takiej małej stacyjki zrobi wszystko, ażeby kupić swoje paliwo jak najtaniej i po jak najniższych kosztach.

Jednakże nazwa i marka i reputacja to nie jedyne wskaźniki, które sprawiają, że klienci wybierają te czy inne stacje paliw. Konkurencja mim wszystko jest ogromna, bo uznanych stacji paliw jest na rynku kilka różnych. To znaczy są ich tysiące, ale należą do kilku największych koncernów. Wobec tego każdy musi konkurować z każdym, ale cena w tym wszystkim odgrywa minimalną rolę. Każdy, kto tankuje swój samochód do pełna doskonale wie, że czy to będzie koncern Orlen czy każda inna stacja paliw to i tak za to paliwo trzeba swoje zapłacić. Płacenie to jedno ale drugie to przywileje z tego, że się na danej stacji tankuje. I tutaj pojawia się magiczne słowo, które dzisiaj jest ważne już w każdym biznesie. Mianowicie programy lojalnościowe, które klientów przyciągają jak magnes bo dają im coś ekstra. Zbieranie punktów, naklejek czy ekstra rabatów albo nagród za tankowanie – różnych wersji mogą być dziesiątki. Chodzi tylko o jedno, żeby klient poczuł się naprawdę doceniony, że korzysta z usług wybranej przez siebie stacji paliw. Bądźmy szczerzy, zbieranie punktów na jednej czy drugiej stacji to oczywiście jednak wielka zabawa i bardzo długo trzeba czekać, żeby jakąś ciekawą nagrodę otrzymać. Ale z drugiej strony, jeśli tankujemy kilka czy kilkanaście samochodów co drugi dzień to dlaczego by nie mieć z tego raz na miesiąc nowego telewizora? I właśnie w tym rzecz. Nasza największa polska firma paliwowa należąca do skarbu państwa, czyli oczywiście Orlen już od dawna na swoich stacjach stosuje program, którzy przyciąga nowych klientów możliwością otrzymywania ekstra nagród. Koncerny paliwowe wszystkich marek dzisiaj stosują ten sposób na przyciągnięcie klienta. Może on mieć naprawdę różne wersje ale cel jest jeden i zawsze ten sam – przyciągnąć nowych klientów i utrzymać ich jak najdłużej, a najlepiej oczywiście na zawsze.

Stacje paliw można dzisiaj znaleźć co dwa a może maksymalnie trzy kilometry. Stacje sieciowe, takie jak te spod marki Orlen, oferują swoim klientom najwyższą możliwą jakość za bardzo rozsądną cenę. Dzisiaj każdy klient, który przyjeżdża na stacje paliw chce być na niej doceniony i dostrzeżony. Dlatego właśnie zbieranie ekstra punktów za tankowanie i zakupy to bardzo fajny pomysł na zatrzymanie klienta. Oczywiście te programy lojalnościowe stworzone są w taki sposób, aby odebranie jakiejkolwiek nagrody trwało możliwie jak najdłużej. Ale cały czas należy pamiętać prostą zasadę, że można by przecież tankować a zupełnie nic z tego nie mieć. Lepiej zatem coś z tego mieć, aniżeli nie mieć z tego tankowania nic. Programy lojalnościowe to klucz do sukcesu. Nasza największa polska firma Orlen chyba jako jedna z pierwszych wprowadziła u siebie zbieranie punktów na kartę lojalnościową. Sam program lojalnościowy to też już dzisiaj mało, ale dzisiaj już wszystkie stacje poszły o krok dalej i punkty można widzieć na bieżąco za pomocą aplikacji w smartfonie. Aplikacje dają też możliwości bycia na bieżąco z wszystkimi najlepszymi promocjami na stacji. Dzięki temu można jeszcze zbierać i dostawać ekstra punkty za zakupy. Takie zbieranie punktów i wymienianie ich na nagrody jest standardem na każdej stacji, ale tam gdzie taki program jest ciekawszy tam właśnie będzie więcej klientów.

Powiązane artykuły