Reklama w internecie – koszty i możliwości
Każdego dnia z Internetu w Polsce korzysta wiele milionów osób. Dotyczy to oczywiście każdej grupy odbiorców pod kątem wieku. Dzięki temu niezależnie od tego, jakie usługi bądź produkty posiadasz w swojej ofercie – możesz mieć pewność, że swoich przyszłych Klientów znajdziesz w sieci!
Internet oferuje mnóstwo możliwości reklamy, są nimi na przykład:
- media społecznościowe. Wielu z nas spędza w nich nawet kilka godzin dziennie. Ich głównym założeniem jest kontakt ze znajomymi, ale coraz częściej korzystamy z nich również w celu zakupu produktów lub skorzystania z jakichś usług. Systemy reklamowe Facebooka, Instagrama, LinkedIna czy TikToka oferują możliwość dotarcia do bardzo sprecyzowanych grup odbiorców, a optymalizacje kampanii pozwolą Ci na przykład pozyskiwać kontakty, generować ruch na stronie internetowej czy zwiększyć sprzedaż.
- marketing w wyszukiwarkach. Dzięki pozycjonowaniu możesz zadbać o to by Twoja firma pokazywała się wyżej od konkurencji. Dzięki temu zwiększy się prawdopodobieństwo, że ktoś wybierze właśnie Ciebie! Warto również zadbać o wizytówkę google Twojej firmy. Dzięki temu gdy ktoś będzie próbował znaleźć Cię poprzez wyszukiwarkę – pokaże mu się profesjonalny panel z informacjami o Twojej działalności, godzinami otwarcia, danymi kontaktowi i możliwością dodania lub sprawdzenia opinii.
- wpisanie do internetowego katalogu firm www.parafiakampinos.pl, który daje kolejną możliwość na odnalezienie Twojej działalności w Internecie.
Jakie są koszty reklamy w Internecie?
W zależności od tego, jaką formę promocji wybierzemy – koszty reklamy mogą się oczywiście różnić. Duże znaczenie ma tutaj oczywiście również cel marketingowy.
Na przykład na Facebooku czy Instagramie średni koszt dotarcia do 1000 osób z wybranej grupy docelowej to koszt około 3 zł. W takim przypadku już przy nakładach reklamowych rzędu kilkuset złotych – jesteśmy w stanie dotrzeć nawet do kilkudziesięciu/kilkuset tysięcy potencjalnych Klientów!
Wizytówka Google z kolei jest darmową opcją reklamy. Oczywiście za samą formę pozycjonowania Twojej firmy i pokazywania się przy konkretnych frazach – trzeba zapłacić. Tutaj koszt reklamy i kliknięcia (przekierowania) może się dość mocno różnić, dokładną wycenę mogłaby nam przygotować firma, która profesjonalnie zajmuje się pozycjonowaniem. Oczywiście to jakie efekty będziesz generował pod kątem wyświetleń i przekierowania na stronę internetową – zależą w głównej mierze od tego ile pieniędzy przeznaczysz na reklamę.
Reklama w Internecie to obowiązkowy punkt strategii marketingowej dla każdej firmy. Koszty z nią związane zależą w dużej mierze od Twoich możliwości oraz tego, na jakim etapie jest Twoja firma. Oczywiście jeżeli dopiero założyłeś działalność i zależy Ci na zwiększeniu rozpoznawalności Twojej firmy – powinieneś zainwestować w reklamę zdecydowanie większe kwoty. Pamiętaj, że przekazywanie pieniędzy na reklamę to inwestycja, która w odpowiednich rękach potrafi nie tylko się zwrócić, ale również wygenerować ogromny zysk!